โครงสร้างและลำดับการจัดการเรียนรู้ (ประถมศึกษาปีที่ 1)
โครงสร้างและลำดับการจัดการเรียนรู้
หัวข้อเรื่องและประโยคที่ใช้ในแต่ละธีม (Theme) สำหรับบทเรียนในแต่ละช้ันตั้งแต่อนุบาล 1 จนถึงชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ได้ถูกจัดเรียงลำดับเพื่อพัฒนาการเรียนรู้จากง่ายและสลับซับซ้อนขึ้นไปตามลำดับ และให้มีความสอดคล้องกับลำดับการเรียนรู้ไวยากรณ์ โครงสร้างของธีมในการจัดการเรียนรู้ของโรงเรียนเป็นดังนี้
ชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 |
||
THEME |
Words |
Grammar |
1. What’s this? |
School things |
What’s this? It’s a pen. |
2. Playtime! |
Toys |
my / your Is this your teddy? Yes, it is. No, it isn’t. |
3. This is my nose! |
My body |
arm / arms This is ... These are ... |
4. He’s a hero! |
Jobs |
She’s / He’s a teacher. Is she / he a teacher. Yes, she is. No, he isn’t. |
5. Where’s the ball? |
The park |
Where’s the ball? in / on / under |
6. Billy’s Teddy |
My family |
Possessive (’s) |
7. Are these his trousers? |
My clothes |
This is her / his T-shirt. Are these his socks? Yes, they are. No, they aren’t. |
8. Where’s Grandma? |
My house |
Is she in the kitchen? Yes, she is. No, she isn’t. Where are dad and Billy? Are they in the garden? No, they aren’t. |
9. Lunchtime! |
My lunch box |
I’ve got two sandwiches. I haven’t got my lunch box. an apple (an + a, e, i, o, u) |
10. A new friend! |
My friends |
He / She’s got ... He / She hasn’t got ... It’s got ... It hasn’t got ... |
11. I like monkeys! |
The zoo |
I like monkeys. I don’t like elephants. They’re big. I’m little. |
12. Dinnertime! |
Food / Drinks |
Do you like carrots? Yes, I do. No, I don’t. What do you like? I like yogurt. |
13. Tidy up! |
My bedroom |
There’s ... There are ... |
14. Action Boy can run! |
Verbs |
He can / can’t fly. Can he talk? Yes, he can. No, he can’t. |
15. Let’s play ball! |
The beach |
Let’s + verb |